Boklista.


 
read | 


Snabbläsare eller långsamläsare?
Både och. Om det är en bok som jag själv köpt eller om jag har velat läsa den länge så går det otroligt snabbt,med undantag för Allegiant då jag kände på mig att slutet skulle göra mig arg haha.
Men om lärare/skolan har tvingat mig läsa en tråkig/dålig bok så kan det ta dagar att läsa.
 
Tegelstenar eller tunnisar?
ÅÅÅÅÅH. Lätt tegelstenar,jag vill veta MYCKET! Inget snabbspolat här icke.
(eller ah,har inte läst Les Miserables än då den är FÖR tjock.)
 
Bibliotek eller bokhandel?
Bibliotek för mig har alltid varit ett annat hem,men nu är alla så moderna och kalla.
Och jag vill kunna läsa böcker om och om igen,så bokhandel på denna. Även fast den här är otroligt seg,har frågat om 2 olika böcker flera gånger och personalen HAR beställt in dem MEN "de kommer när de kommer :P"
 
Ljudbok eller e-bok?
Aldrig lyssnat på ljudbok eller läst en e-bok innan? Kan ha försökt med e-böcker men vill hålla i en bok.
Ljudbok kanske vore något att ha till sömnen ist för musik?
 
Inbunden eller pocket?
En på biblioteket där jag jobbade sa att en alltid ska välja inbundna men gillar häftade mest. Vilket är bra då alla engelska böcker säljs som häftade här. Små pockets är dock inget att ha.
 
Vampyrer eller spöken?
Vampyrer? Gillar allt med övernaturliga ting men eftersom jag är en sucker (3h3h3h) för YA böcker så handlar de flesta om vampyrer? Så ja,hands down vampyrer.
 
En i taget eller slalomläsning?
Vad är slalomläsning? Jag läser iaf en bok på raken helst och sen en annan efteråt osv.
 
Nytt eller gammalt?
Spelar ingen roll bara det är bra.
Älskar att gå på loppis och antikvariatet men nya böcker har en speciell doft som är bäst.
 
Bokmärke eller hundöra?
Vill inte förstöra mina favoriter med hundöron så försöker med bokmärken.
Som tur så har jag ett jättefint från bokmässan.
 
Snacks eller godis?
Alltså,man ska inte äta något. Speciellt inget kladdigt.
Men chailatte och frusna vindruvor funkar bäst.
 
Biografier eller memoarer?
Helst biografer men memoarer kan funka ibland.
 
Skräck eller chicklit?
Bryr mig inte riktigt,bara det är en bra handling.
 


Soffan eller sängen?
En har ju bara sängen såatte..
 


Inne eller ute?
Bryr mig inte så mycket,bara jag är själv och det är tyst runt omkring.
Det är dock så  s k ö n t  att ligga ute i Borgstena på altanen när solen ligger på.
 
Originalspråk (engelska) eller översättning till svenska?
Är orginalet på engelska så alltid alltid engelska.
Avskyr att läsa på svenska.


Poesi eller prosa?
Prosa.
 
 Kvinnliga författare eller manliga författare?
Har inte tänkt på det. Men på senaste så har jag mest läst böcker skrivna utav kvinnor.
Mest för att jag då gillar YA böcker och de flesta är skrivna utav unga kvinnor.
 
Boken eller filmen?
Boken är alltid bäst,ingen protest.
 
Kokbok eller Bakbok?
Jag gillar båda,matlagning samt bakning har jag alltid gillat och att läsa andras recept äger.
 
Kärlek eller spänning?
Gärna båda två samtidigt!
 


Första vuxenboken jag läste och verkligen gillade:
Vadå,tantasnusk?
 
Klassiker jag hävdar att jag har läst men aldrig tagit mig igenom:
Stolthet och fördom och zombies. Orkade bara hälften,läst orginalet,ansåg att det var allt jag behövde snipp snapp slut.
 
Jobbigaste bok jag läst:
Så många. Speciellt i skolan,alla jävla dåliga böcker.
Men jag gråter som sagt väldigt lätt och senast så grät jag till 'Perks of being a wallflower' och en bok som satt spår (kommer inte ihåg titeln) var en som handle om en tjej som ser hur långt andra har kvar att leva? Gud bölade som satan mot slutet.
Bästa barnboksförfattaren:
Astrid Lindgren och Tove Jansson.
 
Recensera din senast lästa bok:
Det kommer upp på bloggen snart!
(Har sjuuukt många att lägga upp,måste bara få ork!)


1. reklam & spam tas bort direkt,skicka inte ens något. 2. denna design är gjord utav mig och är copyrightad.
3. och N E J jag tänker inte rösta/ställa frågor/göra bloglovinbyte med dig.

jag snor din boklista

Svar: gör det.
ida




lätta ditt hjärta

vem är du?
  ·  

kommentera

Kom ihåg mig?
Trackback